preskoči na sadržaj

Osnovna škola Švarča Karlovac

Login
Prečac

   

 

 

 

Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Anketa
Ljetne praznike provest ću:







Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Forum
Arhiva dokumenata
Kućni red škole

Na temelju članaka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i članaka 24. Statuta Osnovne škole ŠVARČA,  Školski odbor na sjednici održanoj 18.2.2022. donio je

KUĆNI RED

I.OPĆE ODREDBE

 

Članak 1.

Ovim aktom uređuje se kućni red u Osnovnoj školi  ŠVARČA (u daljem tekstu: Škola).

 

Članak 2.

Kućnim se redom u Školi:

  1. utvrđuju pravila i obveze ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru
  2. utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika
  3. utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika i radnik
  4. utvrđuju pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika   ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva i nasilja
  5. utvrđuje način postupanja prema imovini.

 

Članak 3.

Ovaj kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.

Školskim prostorom smatra se sav zatvoreni prostor Škole, kao i vanjski prostor koji pripada Školi, te prostor vanjskog  školskog igrališta.

Učenici su dužni ponašati se u skladu s ovim kućnim redom i za vrijeme svih drugih aktivnosti koje se ostvaruju izvan prostora Škole, a organizirane su u cilju ostvarivanja odgojno-obrazovnog rada Škole (izleti, ekskurzije, posjeti koncertima, kazališnim predstavama i slično).

 

Članak 4.

            S odredbama ovog kućnog reda  razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike.

            Ovaj kućni red obvezno se ističe na Oglasnoj ploči Škole i na mrežnim stranicama Škole

 

II.PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU

 

Članak 5.

Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole  tijekom radnog vremena Škole, koje je utvrđeno Godišnjim planom i programom Škole.

 

Članak 6.

U prostoru Škole zabranjeno je:

  • pušenje
  • nošenje oružja
  • pisanje po zidovima i inventaru škole
  • bacanje otpadaka izvan koševa za otpatke
  • unošenje i konzumiranje alkohola, energetskih pića i narkotičnih sredstava.
  • unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
  • igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
  • unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
  • ulaženje nepoznatih osoba bez prethodne najave

Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.

Nije dozvoljeno dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole.

 

Članak 7.

Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema svim osobama koje borave u Školi.

 

Članak 8.

Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-

obrazovnog rada, prema rasporedu sati.

Učenik je dužan doći u Školu najkasnije pet minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.

Učenici putnici prije nastave i poslije nastave, do polaska autobusa, borave u predvorju Škole, a za lijepog vremena i u školskom dvorištu.

 

Članak 9.

Učenici su dužni:

  • kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
  • mirno ući u učionicu prije početka nastave  i pripremiti se za rad
  • održavati čistima  i urednima  prostore Škole
  • dolaziti u školu  uredno i primjereno odjeveni
  • redovito održavati osobnu tjelesnu higijenu (kosa, lice, zubi, nokti…).

 

             Učenicima nije dopušteno:

  • šminkati se i lakirati nokte
  • na tijelo stavljati „piercinge“, tetovaže  i sl.
  • nositi velike i vrijedne ukrasne predmete, odjeću s vulgarnim i društveno neprihvatljivim simbolima
  • nositi majice na naramenice, kratke majice koje otkrivaju trbuh, hlače niskog struka koje otkrivaju donje rublje, kratke suknje i kratke hlačice (iznad koljena)
  • tijekom nastave u učionici nositi  kape, kapuljače, šešire, rukavice i sl.

             O svakom nepoštivanju ovih pravila i obveza, učitelji (razrednici i stručni suradnici) dužni su odmah upozoriti učenike i obavijestiti njihove roditelje.

 

Članak 10.

Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.

Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje razrednika.

 

Članak 11.

Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.

Svako nenajavljeno kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.

 

 

Članak 12.

Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati, jesti, piti, žvakati i šetati po razredu. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.

 

Članak 13.

 

 Najstrože je zabranjeno koristiti mobitele i sl. uređaje. U slučaju da učitelj uoči ovakvu aktivnost, dužan je oduzeti mobitel učeniku i zahtijevati da po uređaj dođe roditelj ili skrbnik učenika. Računala i tablete učenici u školi mogu koristiti samo za potrebe obrazovnog i odgojnog procesa.

Članak 14.

Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 15 minuta.

Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati zgradu, a za vrijeme velikog odmora mogu boraviti i u vanjskom prostoru Škole, što će odobriti dežurni učitelj ukoliko je vrijeme prikladno za izlazak iz zgrade.

Učenici se i za vrijeme odmora trebaju primjereno ponašati. 

Pod neprimjerenim ponašanjem podrazumijeva se: neoprezno trčanje - naguravanje, psovanje, vrijeđanje, namjerno oštećivanje imovine, zviždanje i sl.

Zabranjeno je za vrijeme nastave napuštati školski prostor, pod kojim se podrazumijeva i zatvoreni i vanjski prostor Škole.

Svako eventualno napuštanje školskog prostora učenici su dužni najaviti dežurnim učiteljima, razrednicima i/ili stručnoj službi škole, a roditelji opravdati.

 

 

Članak 15.

U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.

Redari:

  • dolaze 10 minuta prije početka nastave, pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja
  • pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
  • izvješćuju stručnog suradnika pedagoga ili ravnatelja o nenazočnosti predmetnog učitelja na nastavi
  • prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike
  • izvješćuju o nađenim predmetima učitelja, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i sl.) odnose u prostoriju određenu za tu namjenu
  • nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja.

 

Članak 16.

Za vrijeme malog odmora jedan od redara obvezno mora biti u učionici i održavati red.

Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je ovlašten prijaviti dežurnom učitelju.

Za vrijeme velikog odmora učitelj može zaključati, u    kojoj ostaju pohranjene školske torbe učenika.

 

Članak 17.

Redare iz članka 15.ovoga pravilnika određuje razrednik prema abecednom redu.

 

Članak 18.

 

Školski obrok se u pravilu poslužuje i objeduje u blagovaonici, a iznimno i u drugim prostorima škole.

Prije objeda učenik je dužan oprati ruke.

Za vrijeme objeda mora biti red i mir.

Nakon završenog obroka učenik je dužan pribor za jelo odložiti na odgovarajuće mjesto.

 

  1. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA

 

Članak 19. 

            U međusobnim odnosima učenici:

  • trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole
  • trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
  • dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje i komunicirati uz međusobno uvažavanje
  • trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
  • ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
  • trebaju poštovati i njegovati različitosti i  ravnopravnost svih učenika
  • ne dirati tuđe stvari bez znanja i dopuštenja, osobito školska računala namijenjena učiteljima.

 

 

Članak 20.

Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvrjedama, širenjem neistina i sl.

U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika ili dežurnog učitelja.

 

 

  1. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE

 

Članak 21.

            Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole.

            Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.

            Učenici su dužni ustajanjem pozdraviti osobu koja ulazi u učionicu za vrijeme nastavnog sata.

 

Članak 22.

            Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama i osobama s invaliditetom.

 

 

Članak 23.

Učenici smiju samo uz dopuštenje ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.

Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.

 

 

Članak 24.

Nije dozvoljeno kažnjavanje učenika udaljavanjem s nastave. Za vrijeme nastave, učitelj može uputiti učenika iz učionice samo u slučaju unaprijed najavljenog odlaska učenika u točno određeno vrijeme izvan škole ili na određeno mjesto unutar škole, poput odlaska stručnim suradnicima. Dopušten je izlazak učenicima iz učionice i u slučaju potrebe za toaletom, osobito učenicima sa zdravstvenim potrebama.

 

 

  1. PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA

 

Članak 25.

            Radnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u Školi.

           

Članak 26.

U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji, spremačice, a prema potrebi i mogućnostima i zaštitar.

Raspored i obveze dežurnih učitelja i spremačica određuje ravnatelj.

Raspored dežurstava objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.

 

Članak 27.

Ravnatelj određuje mjesto (ulaz u školu, predvorje, hodnici, blagovaonica, školsko dvorište) i trajanje dežurstva.

 

Članak 28.

            U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rasne ili etničke pripadnosti, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.

            Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno stavku 1. ovoga članka, treba svoje saznanje priopćiti pučkom pravobranitelju.

 

Članak 29.

            U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugoga neprimjerenog ponašanja. Definicija nasilja preuzima se iz Protokola o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima, koji je donijela Vlada RH.

            Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.

            Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.

            Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji. U postupanju u slučajevima nasilja među djecom i mladima, primjenjivat će se odredbe Protokola iz stavka 1. ovog članka.

  1. POSTUPANJE PREMA IMOVINI

 

Članak 30.

            Radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi, dužne su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.

 

Članak 31.

            Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.

            Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti ravnatelju ili tajniku.

 

Članak 32.

            Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.

 

Članak 33.

Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.

 

Članak 34.

Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju ponijeti svoje stvari.

Škola nije odgovorna za nestanak stvari osoba iz stavka 1. ovoga članka tijekom njihova boravka u školskom prostoru.

 

Članak 35.

Radnici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.

 

 

  1. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

 

Članak 36.

 

Radnik koji postupa suprotno odredbama ovog kućnog reda odgovoran je za kršenje obveza iz ugovora o radu.

Učenik koji postupa suprotno odredbama ovog kućnog reda odgovoran je prema općim aktima Škole.

 

 

Članak 37.

Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda  prestaje važiti  Pravilnik o kućnom redu donesen 18.06.2015. (KLASA:003-06/15-01/8, URBROJ: 2133-16-15-1).

 

 

Članak 38.

Ovaj Kućni red stupa na snagu danom objavljivanja na oglasnoj ploči Škole.

 

 

PREDSJEDNIK ŠKOLSKOG ODBORA

 

_________________________________

 

Zoran Štefanac

 

 

KLASA: 011-03/22-01/1

URBROJ: 2133-72-22-1

PRAVILNIK O NACINU I POSTUPKU ZAPOSLJAVANJA U OSNOVNOJ SKOLI SVARCA
Statut OŠ Švarča
Priloženi dokumenti:
STATUT OSNOVNE SKOLE SVARCA.doc

Etički kodeks škole
Priloženi dokumenti:
ETICKI KODEKS.pdf

preskoči na navigaciju